۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۹
کد خبر: 975681

سرپرست پارک ملی گلستان از آغاز مرمت آبشخورهای پارک ملی استان خبر داد.

آغاز مرمت آبشخورهای پارک ملی گلستان

به گزارش قدس آنلاین، وحید خیرآبادی با تاکید بر شروع فصل زایمان حیات وحش و لزوم دسترسی آنان به منابع آبی، گفت: مرمت و بازسازی آبشخورهای خسارت دیده از سیل در منطقه دره آلمه این ذخیره‌گاه زیست کره آغاز شد.

او ادامه داد: سیل اوایل فروردین حدود ۲۰ میلیارد ریال به جاده‌های دسترسی و تاسیسات زیرساختی از جمله آبشخورهای پارک ملی گلستان خسارت زد.

خیرآبادی افزود: محیط بانان و همیاران پارک ملی گلستان کار مرمت و بازسازی ۱۰ آبشخور که بر اثر سیل در محدوده دره آلمه بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب شد و لوله‌کشی آنها آسیب دید را آغاز کردند.

سرپرست پارک ملی گلستان ادامه داد: ۲ منبع آب هم براثر سیلاب از شن و ماسه پر شده که تخلیه و یا ساخت دوباره آن در برنامه است و علاوه بر آن کارشناسان محیط زیست در حال بررسی میزان خسارت به آبشخورهای منطقه سولگرد، لهندور و دشت هستند.

خیرآبادی گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل زایمان حیات وحش و لزوم دسترسی بهتر حیوانات باردار از جمله میش و آهو به منابع آبی به ویژه در منطقه دره آلمه، مرمت و بازسازی آبشخورها آغاز شد.

وی بیان کرد: در پارک ملی گلستان ۱۱۰ چشمه شناسایی شده که به حدود ۹۰ آبشخور وصل هستند.
پارک ملی گلستان نخستین پارک ملی در کشور است که به عنوان ذخیره‌گاه زیست کره سال ۱۹۷۶ میلادی در سازمان یونسکو به ثبت رسید و همچنین ثبت جنگل‌های هیرکانی در سال ۲۰۱۹ بر ارزش آن افزوده است.

تاکنون بیش از هزار و ۳۶۰ گونه گیاهی، هزار و ۱۰۰ گونه حشره، ۱۵۰ گونه پرنده، ۶۹ گونه پستاندار، ۲۴ گونه خزنده و دوزیست و ۱۰ گونه ماهی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی و منابع آبی این پارک شناسایی شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.